Jun 12, 2012

WikiLeaks reveals US concerns over Televisa-Peña Nieto links in 2009

The Guardian: US diplomats raised concerns that the frontrunner in Mexico's presidential election, Enrique Peña Nieto, was paying for favourable TV coverage as far back as 2009, according to state department cables released by WikiLeaks.

Allegations that coverage by the country's main television network was biased in favour of Peña Nieto have triggered a wave of student demonstrations in the runup to the election on 1 July. The claims are supported by documents seen by the Guardian, which also implicate other politicians in buying news and entertainment coverage. Read more

No comments:

Post a Comment